İçeriğe Yönlendir

Cvt Şanzuman Arıza Yaptı, Yara Büyük. Çıkma Şanzıman Takıldı


Emin Sınar

Recommended Posts

Emin Sınar

carbon temizleme yaptırmadım, herhangi bir sıkıntı yoktu, şükür yine yok da sadece yakıt tüketimi arttı. yakıtı fulleyerek aldığım için sürekli benzinlikten çıkmadan ölçer,km de kaç krş yakmış bakarım. Şanzuman değişiminden sonra km de 0,26 kr yakar oldu. daha önce 0,23krş'u geçmezdi.. öyle fark yaratacak zam da gelmedi. servise gidince carbon temizleme yaptırsam yakıt tüketimine de faydası olur mu ki?

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

carbon temizleme yaptırmadım, herhangi bir sıkıntı yoktu, şükür yine yok da sadece yakıt tüketimi arttı. yakıtı fulleyerek aldığım için sürekli benzinlikten çıkmadan ölçer,km de kaç krş yakmış bakarım. Şanzuman değişiminden sonra km de 0,26 kr yakar oldu. daha önce 0,23krş'u geçmezdi.. öyle fark yaratacak zam da gelmedi. servise gidince carbon temizleme yaptırsam yakıt tüketimine de faydası olur mu ki?

Carbon temizleme yaptırdım ben yaklaşık 2000km 26-28 kuruş yakmıştı sonra normale döndü. Ancak anlayamadım vites değişimi nasıl etkliler..

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

öğleden sonra 16:00 gibi servis gittim. usta aracı test etti. hızlanması ve vites geçişlerinin normal olduğunu söyledi. yakıt olarak biraz fazla yaktığını doğruları. Ama yapılan kontrollerde motordan veya şanzumandan kaynaklı herhangi bir yakıt arttıracak sorun tespit edilemedi. eğer istersem enjektörlerin sökülüp kontrole gönderebileceğini söyledi. bir de kızdırma bujisi arızası verdi ama şu anda acil bir sıkıntı değilmiş yani servisle aracı tekrar test ettik, yakıt tüketimi haricinden herhangi bir sorun çıkmadı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

öğleden sonra 16:00 gibi servis gittim. usta aracı test etti. hızlanması ve vites geçişlerinin normal olduğunu söyledi. yakıt olarak biraz fazla yaktığını doğruları. Ama yapılan kontrollerde motordan veya şanzumandan kaynaklı herhangi bir yakıt arttıracak sorun tespit edilemedi. eğer istersem enjektörlerin sökülüp kontrole gönderebileceğini söyledi. bir de kızdırma bujisi arızası verdi ama şu anda acil bir sıkıntı değilmiş yani servisle aracı tekrar test ettik, yakıt tüketimi haricinden herhangi bir sorun çıkmadı.

2005 model aracınızda bence;

- Kızdırma bujisi arıza verdiyse değiştirin. Bujiler sürekli çalışıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Yakıtı etkiler. Sökümü zor olduğundan acil değil demiştir.

- Emme manifoldunu ve egr'yi temizletin. Hatta EGR'yi iptal ederseniz bu işlemlerde, daha çok faydası olur. Forumda müthiş resimli anlatımlar mevcut, araştırmanızı öneririm.

Tüm bu işlemlerden sonra aracınız canavar gibi olup çok büyük ihtimalle daha az yakıt tüketmeye başlayacak...

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

2005 model aracınızda bence;

- Kızdırma bujisi arıza verdiyse değiştirin. Bujiler sürekli çalışıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Yakıtı etkiler. Sökümü zor olduğundan acil değil demiştir.

- Emme manifoldunu ve egr'yi temizletin. Hatta EGR'yi iptal ederseniz bu işlemlerde, daha çok faydası olur. Forumda müthiş resimli anlatımlar mevcut, araştırmanızı öneririm.

Tüm bu işlemlerden sonra aracınız canavar gibi olup çok büyük ihtimalle daha az yakıt tüketmeye başlayacak...

tavsiyelerinize katılıyorum, hatta bugün kızdırma bujilerini değiştirmekle değiştirmemek arasında kalmıştı ki, usta kırılma olma ihtimalinin bulunduğunu ve kırılırsa üst kapak açılacağını ve masrafın 1000 TL yi bulacağını söyleyince çekindim doğrusu. sonuçta yeni masraftan çıktım. ama eninde sonunda bahsettiğiniz işlemler yapılacak galiba.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

şanzuman değiştikten sonra yakıt araçta tüketimi arttı sanki, şanzuman değişmeden önce ş.içi/ş.dışı yaklaşık 750-780 km yol yaparken, şimdi 700 ü zor görüyorum. Anlamış değilim. Servise gidicem bakalım ne diyecekler.

Arabayı servis bir süre kullandı mı? Bu sırada sıkıştırarak kullandıkları için şanzımanın uzun dönem sürücü alışkanlığı tesbit sistemi onlara göre çalışmaya başlamıştır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Sınar

Arabayı servis bir süre kullandı mı? Bu sırada sıkıştırarak kullandıkları için şanzımanın uzun dönem sürücü alışkanlığı tesbit sistemi onlara göre çalışmaya başlamıştır.

servis şanzumanı taktıktan sonra, ustamızla birlikte kullandık, test ettik. tabi ilk etapta yüklenme yapıldı. yaklaşık 10-15 km kadar düz yol, yokuş yukarı, iniş aşağı, manuel/otomatik derken test etti. sonra ben hemen benzinliğe yanaştım ve fulledim. normal de 750/800 km yazarken, 560 km yazdı. sonra 2 hafta boyuncca 1500 km ye yakın yol yaptı ve bu süreçte hiç zorlamadım. 2 defa daha fulledim ve en son fullediğimde 650 km yazıyordu ve km de 0,26 krş yapmı. mazotu da 3.81 krş dan alıyorum.Belki biraz daha sakin kullanmam gerek ya da kızdırma bujisinden mi acaba?

Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

Arabayı servis bir süre kullandı mı? Bu sırada sıkıştırarak kullandıkları için şanzımanın uzun dönem sürücü alışkanlığı tesbit sistemi onlara göre çalışmaya başlamıştır.

sürücü alışkanlığı tespit sistemi mi öyle birşey mi var yani tam olarak açarmısınız

Yorum bağlantısı

dizel cvt mi asla ama asla yanaşmayın ortagım 25000 tl ye aldığı focus hb 2006 yı 3000 tl şanzuman masrafı verdiği halde çözülmeyince sorun 21000 tl ye dün sattı sevris 7000 tl çıkardı masrafı yaptırın ve dizelse aracınızın bozulmasını beklemeden satın derim o motora o şanzuman dayanmıyor fordun millete kazığı oldu bu kombinasyon bence geçmiş olsun.

Çok üzülüyorum :( satacağımız kişi başka bir gezegenden olmayacak, bir arkadaşımız alıp aramıza katılacak ve burada nasıl kazıklandığını anlatacak...

Yorum bağlantısı
Orçun Okyay

sürücü alışkanlığı tespit sistemi mi öyle birşey mi var yani tam olarak açarmısınız

Sanırım son 100km de ki yakışa göre bir tespit sistemi var, çünkü son 100km yi uzun yolda katedip yakıt alıp baktığınızda daha uzun kalan mesafe verir, son 100km yi şehir içinde kullandığınızı düşünün daha az kalan mesafe verecektir. Bilmem anlatabildimmi, yani sizin sanırım son 100km deki yakışınıza göre bir değerlendirme yapıyor yoll bilgisayarı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Mükremin abi bunu benim arkadaşım kendi yapamıyacağı için sorunu söyleyerek galericiye sattı artık onlar ne yapar bilemeyiz ama umarım tamir yapmadan satıp birinin canını yakmazlar.

peki galeri yaptırıp satsa,satarken söyler mi böyle bir değişimi yeni sahibine..

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

kendimi bu tarz bir "madur" olarak görmek istemesem de gerçekler değişmiyor..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sıfır olarak alınmayan CVT lerde hep bir risk var..Ben asla 2.el olarak almazdım.Alanlarda günün birinde sorunla karşılaşacağını bilerek almalı.Aracın sadece şanzıman yağı değiştiriliyor arıza veriyor yok böyle bir şey..

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Elbette bu araçlar alınıp satılacak. Şanzumanın arızalanma riski paylaşılacak, paylaşılıyorda. Cvt ler daha ucuza alınıp satılacak. Kaldırıp kenara atılmayacak en nihayetinde.

Bence de otomatik vites araç 0 km. olarak alınmalı ayrıca mümkünse garanti süresi uzun olan, garanti uzatımı bulunan markalar modeller seçilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

sen ne yapardın merak ettim.

yani ben de öyle yapardım heralde.ama benim dikkat çekmek istediğim galeriden araba alırken ki risk :flowers:

Yorum bağlantısı

Mükremin abi bunu benim arkadaşım kendi yapamıyacağı için sorunu söyleyerek galericiye sattı artık onlar ne yapar bilemeyiz ama umarım tamir yapmadan satıp birinin canını yakmazlar.

Gürsel kardeşim öyle bir yapacaklar ki arkadaşın bile üzülecek. Buna benzer bir olay iş arkadaşımın başına geldi. Contası yanık arabayı sattılar, 4,500 TL masraf yaptı.

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

merhabalar, şanzuman değişiminden sonra bahsetmiş olduğum yakıt artma ve yol bilgisayarın her fullediğimde düşük "kalan mesafe" yazma (550/650 km arası) problemi, yapmış olduğum 3000 km den sonra ortadan kalktı :biggrin: dün tekrar fullediğimde 845 km "kalan mesafe" yazıyordu, yani normale döndü :good1:Bu 3000 km yapana kadar her fullediğimde yavaş yavaş arttı. Önce 550 km yazdı, sonra 636 km sonra 715 km vs... şimdi de 845 km :bravo: Arkadaşların yazdığı gibi belki de bu bir problem değil, kullanıcıya göre veya aracın kendi içinde alışma süreciydi. Bu arada tuhaf olan asıl kısım bence şu; yol bilgisayarı 600 km yazıp araç daha düşük veya daha fazla gitmedi. ne yazıyorsa aşağı yukarı o km yi yaptı. deponun sonuna kadar kullandım, 620 km felan gitti. yani o zaman bu alışma diyebileceğimiz süreçte araç gerçekten fazla yakmış oluyor. kullandığım yol ve kullanım şeklim hep aynı( Kuşadası- İzmir arası/ 95-110 km hız arası). Biraz tuhaf geldi ama sonu mutlu bitti :ohooh:

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

İlginçtir ama aracımı aldığım günde bugünde hiç değişmedi aynı yaktı aşağı yukarı. Yani hiç bir zaman alışma devresi göstermedi. Düz yolda bir denermisin 2000devirde tam 120-122 ile gidiyormu? Bu şanzımanda en güzel yakıt ortalamasını 1600-1750 devir aralığında yakalarsın.95-105 civarına denk gelir. Senin 950-1000 km leri görmen lazım aslında...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mekanik aksamın alışması, biryerlerin hatalı toplanıp aşınması ve geçici olarak rahat çalışmasıdır. İleride cepten çıkan para olarak kullanıcıya döneceği kesindir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

akü sökülü olduğu için, ilk aşamada da bol bol yerinde gitmeden çalıştığı için ortalam tüketimi aşırı yüksek hesaplamıştır,

Yorum bağlantısı
Emin Sınar

akü sökülü olduğu için, ilk aşamada da bol bol yerinde gitmeden çalıştığı için ortalam tüketimi aşırı yüksek hesaplamıştır,

haklısın Çağlar abi. peki depodaki mazotu ışık yanana kadar kullandım. ilk zamanlar 550km, sonraki fullemelerde 650 -700 km en sonunda 850 km gitmesi, ortalama tüketimi hesaplamasının yanında fazla da yaktığını göstermez mi.

İlginçtir ama aracımı aldığım günde bugünde hiç değişmedi aynı yaktı aşağı yukarı. Yani hiç bir zaman alışma devresi göstermedi. Düz yolda bir denermisin 2000devirde tam 120-122 ile gidiyormu? Bu şanzımanda en güzel yakıt ortalamasını 1600-1750 devir aralığında yakalarsın.95-105 civarına denk gelir. Senin 950-1000 km leri görmen lazım aslında...

100 km hız ile giderken devir saati 1,5 larda 120 olursa 2bin e geliyor doğrudur. son zamanlarda gözüm hep devirde desem yeridir. :rolleyes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

uzun yolda dar bir hız aralığı belirlerseniz yakıt tüketimi düşüyor ankara - of 900 km 1 depo ile gittim kalan 50 yazmıştı :))

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Sınar

Yarın nasip olursa izine ayrılıyorum. Antalya taraflarına giderken iyi bir km yaparım diye düşünüyorum. hedefim 900 km gideri yakalamak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...