Emre Olgum 5 Mart 2011 Paylaş 5 Mart 2011 benim aracımın orjinal lastikleri üzerinde yani 245-75-16 ancak daha önce hiç jeep kullanmadım o yüzden tekerleklerine ne kadar hava basılır bilmiyorum bana bu konuda yardımcı olur musunuz kaç hava basmalıyım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2011 Yazar Paylaş 5 Mart 2011 Kitapçıklarda yazar, ezbere iş olmaz Yorum bağlantısı
Emre Olgum 5 Mart 2011 Paylaş 5 Mart 2011 çağlar bey ben de kitapçık ve onun gibi bir bilgi klavuzu yok acaba sizde varsa bakıp oradan öğrenip bilgiyi burda paylaşmanız mümkün olur mu acaba acil olarak Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2011 Yazar Paylaş 5 Mart 2011 Pazartesi günü servisten sorduralım elbette. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 5 Mart 2011 Paylaş 5 Mart 2011 Kapının içinde de yazıyor olması lazımdı. Bir bakın isterseniz. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 6 Mart 2011 Paylaş 6 Mart 2011 malesef kapı içinde de bulamadım sökülmüş heralde şimdi acil olarak 3 şey kaldı 1- lastiklere kaç hava basılacağı 2-şanzıman yağının IIE mi yoksa IIIG mi olduğu 3-BİZİM EXPLORER LERİN ŞASİ NO SUNU 1 haftadır bulamıyorum bakmadığım yer kalmadı bunlara yanıt bulursam çok sevinicem Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas 6 Mart 2011 Paylaş 6 Mart 2011 Sanziman yagi A4LDE(4 ileri) modellerde (Ford)Mercon(ATF II),5R55E (5 ileri)modellerde ise Mercon V yani 5 tipi yaglar kullanilmalidir,filtre mutlaka degistirilmelidir. Lastiklere ise 2,5 bar yeterli ..psi olarak oranini hesaplayamadim Sasi nosu veya VIN nosu aracin ön caminin sol alt kösesindedir,(sürücü tarafina disardan bakildiginda sagda) Yorum bağlantısı
Emre Olgum 6 Mart 2011 Paylaş 6 Mart 2011 mustafa bey önce ilginiz için teşekkür ederim sağolun 1-aracımın tekerlek hava basıncı çözülmüş oldu 2.5 bar=35ps yapıyor 2-şanzıman yağını tam anlayamadım kusura bakmayın bu dediğiniz atf yada dexron 2 mi 3 mü çözemedim aracım 98 model ama yeni aldığım için 4 mü 5 mi kaç vites olduğunu bilmiyorum 4000 SOHC motor 3-şasi yada vin numarası malesef dediğiniz yerde yoktu aracın tüm ön camını santim santim inceledim ama bırakın yazıyı,numarayı hiçbir harf yazı bile yok Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas 6 Mart 2011 Paylaş 6 Mart 2011 Resimde solda sari isaretin oldugu yerde VIN nosu olmali ...aracin disindan görülür...Silegec kolunun hizasinda aracin icinde!!!camdan görülür.. Sizin sanzimanada Mercon V (5) spesifikasyonuna uygun yag konulmali..Bu gibi durumlarda ,yani sanzimanda ne tür biyagin bilinmedigi durumlarda ise sanzimandaki yagin komple(türbindeki yag da dahil) degistirilmesi gerekir.Bu prosedür biraz mesakkatlidir ama olumlu sonuc icin sarttir.Buda kisa bi aciklamasi:Klasik sekilde yagin degisimi yapilir(otomatik sanziman yagi karteri sökülür(15-20 vidasi var )eski filtre yenisiyle degistirildikten sonra karter yeni kecesiyle monte edilir...araci indirdikten sonra ,otomatik yag ölcme cubugunun borusuna huniyi takip yaklasik 3-4 litre kadar yag koyduktan sonra motor calistirilir..Vites N konumunda olacak!bu arada sayet aracin otomatik sanziman yagi sogutucusu varsa ;bu sogutucuya gelen hortumlardan birisi tamamen cikarilir(kelepce cözüp hortumu cekin)bu arada sogutucuya gelen yagi büyükce bi legen veya kab a dogru bosalmasina olanak taniyin(her taraf yaglanmasin )Motor hala calisir durumda Sanziman hala N de..yaklasik 18 litre kadar yag girmekte Sanzimana(bu miktar eger türbindeki yaginda degistirildiginde toplam olarak kullanilan miktardir)..Sanzimanyagi sogutucusundan pompalanan yag akmaya devam ederken diger bi kisi taze yagi yukardan ilave etmelidir(sogutucudan yeni yag gelene kadar bu uygulanir)islem bittikten sonra sogutucunun hortumu tekrar yerine takilir..arac düz bi yerde tüm viteslere gecilerek (1 -2 dakika boyunca)olmasi gereken seviyeye kadar yag eklenir..bu kadar Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü 6 Mart 2011 Paylaş 6 Mart 2011 1-aracımın tekerlek hava basıncı çözülmüş oldu 2.5 bar=35ps yapıyor 2-şanzıman yağını tam anlayamadım kusura bakmayın bu dediğiniz atf yada dexron 2 mi 3 mü çözemedim aracım 98 model ama yeni aldığım için 4 mü 5 mi kaç vites olduğunu bilmiyorum 4000 SOHC motor 3-şasi yada vin numarası malesef dediğiniz yerde yoktu aracın tüm ön camını santim santim inceledim ama bırakın yazıyı,numarayı hiçbir harf yazı bile yok 1) Şanzıman yağını bende çok araştırdım.Benimde değişmesi gerekiyor.Mustafa abinin yardımlarıyla şanzıman filitresi ve contası getirerek yağın ATF II olduğunu öğrendim.(Hala değişmedi) 2) Şasi numaranız ön camda sol köşede yada şöför kapısında yazması gerekiyor.Araç muayneyemi gidecek? Yorum bağlantısı
Emre Olgum 8 Mart 2011 Paylaş 8 Mart 2011 yazdıklarınızdan ve ilginizden dolayı herkese çok teşekkür ederim sayenizde lastik basıncı ve aracın şasi nosunu buldum ama şanzıman yağını hala anlamış değilim cahilliğime verin çağlar ustam pazartesi serviste bakıcam demişti ama unuttu heralde Yorum bağlantısı
Vural Sarı 8 Mart 2011 Paylaş 8 Mart 2011 arkadaşlar bu siteden edindiğim bilgilere göre 97 ve daha alt model araçlara otomatik şanzıman yağı dexron IID koyuluyormuş98 ve daha üst model araçlara da dexron IIIG koyuluyormuş benim aracım 98 model yani IIIG koyulması gerekiyor ancak benim şanzıman yenilenirken IID koyulmuş bu çok önemli bir detay mı aracımın şanzıman yağını hemen değiştirmeli miyim yoksa böyle devem mı edeyim otomatik şanzıman kodu 5R55E ise Kullanılacak Automatic Transmission Fluid (ATF) Ford MERCON V olmalıdır. Mobil 1 synthetic ATF MERCON V karşılıyor. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 8 Mart 2011 Paylaş 8 Mart 2011 Benim aracımında şanzıman yağını değiştireceğim zaman araştırmıştım ve MERCON V spektli olduğunu öğrendim. Bu yağı türkiyede karşılayan tek firma nın FMY'nin yağları. Hatta castrol türkiye'ye telefon açıp sormuştum. gelen cevap "emre bey, sizin aracınızın şanzıman yağı özel bir yağ ve türkiye'de malesef castrolün bu spektte yağı yok" idi. Ben de mobille temasa geçtim ve onlardada en yüksek olarak atf 320 olan dextron 3g oldğunu öğrendim. Aslında castrolun piyasada ki en yüksek kriterli yağıda dextron 3 g standartında. Ve asıl bomba şu ki, türkiye'de hangi ünlü şanzıman ustasına giderseniz gidin son model olsun ister mercedes olsun, ister bemw, ister audi olsun... hepside dextron 3g spektli yağ kullanıyor ve o da yağ, bu da yağ hiç bişey olmaz diyip geçiyor. Bende bundan cesaretle kendi iş yerimizden mobil atf 320 alıp koydum ve şimdilik hiç bir sorunla karşılaşmadım. FMY nin servislerde satılan yağı çok ama çok pahalı... Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas 9 Mart 2011 Paylaş 9 Mart 2011 garipsenecek bi durum ...madem öyle bu yag isine girmek lazim madem bu tip yag hic yok ,yahut cok nadir bulunuyor ...ihtiyaci olanlara buradan ayni spesifikasyona uygun yaglar temin ettirelim. 20L bidon burada 90€ http://www.autoteile-meile.de/cgi-bin/atm_...;suche=oel20606 Yorum bağlantısı
Emre Olgum 9 Mart 2011 Paylaş 9 Mart 2011 valla arkadaşlar tam anlayamadığım için aracımı expertiz yaptırdığım elmadağ özel liderler ford servisini aradım ve osman usta ile görüştüm dedim ki: benim aracım 98 model şanzımanı sıfırlanırken şanzıman yağı olarak mobil atf 220 kullanmışlar bir sorun olur mu yoksa şanzıman yağını değiştirmem gerekir mi diye sordum bana: değiştirmeye gerek yok atf 220 doğru yağdır dedi atf 320 nin daha gelişmiş elektronok şanzımanlı araçlarda kullanıldığını söyledi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2011 Yazar Paylaş 9 Mart 2011 Atf220 koyuyorlarmış, değişmeye gerek yok. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 9 Mart 2011 Paylaş 9 Mart 2011 herkese çok teşekkür ederim sağolun çağlar ağbi sende zamanını harcadın sorup öğrendim sen de sağol Yorum bağlantısı
Vural Sarı 9 Mart 2011 Paylaş 9 Mart 2011 (düzenlendi) Benim aracımında şanzıman yağını değiştireceğim zaman araştırmıştım ve MERCON V spektli olduğunu öğrendim.Bu yağı türkiyede karşılayan tek firma nın FMY'nin yağları. Hatta castrol türkiye'ye telefon açıp sormuştum. gelen cevap "emre bey, sizin aracınızın şanzıman yağı özel bir yağ ve türkiye'de malesef castrolün bu spektte yağı yok" idi. Ben de mobille temasa geçtim ve onlardada en yüksek olarak atf 320 olan dextron 3g oldğunu öğrendim. Aslında castrolun piyasada ki en yüksek kriterli yağıda dextron 3 g standartında. Ve asıl bomba şu ki, türkiye'de hangi ünlü şanzıman ustasına giderseniz gidin son model olsun ister mercedes olsun, ister bemw, ister audi olsun... hepside dextron 3g spektli yağ kullanıyor ve o da yağ, bu da yağ hiç bişey olmaz diyip geçiyor. Bende bundan cesaretle kendi iş yerimizden mobil atf 320 alıp koydum ve şimdilik hiç bir sorunla karşılaşmadım. FMY nin servislerde satılan yağı çok ama çok pahalı... O ünlü şanzıman ustaları biraz endüstriyel ürünlerdeki gelişmeleri takip etsinler derim. Mobil 1 synthetic ATF (bu hafta 2 kısmını değiştirdim). Üzerindeki etikette MERCON, MERCON V, MERCON LV yazıyor. O da yağ, bu da yağ diyene araba bile yıkatmam.Elektronik kontrollü otomatik şanzıman içinde selenoid valfler,elektronik sensörler,kablolar,soketler var. ATF ısısı bunlara zarar vermeyecek özellikte olmalı. Saygılarımla. 9 Mart 2011 tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Vural Sarı 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 (düzenlendi) Çağlar abi ben ingiltere den gelen ford araçlara servis yaptığımda manuel şanzumanlarda hep ATF gördüm.kıbrıs halkı ingiltereden az hasarlı yada ikinci el araç getiriyorlar.bir kaç tanesinin şanzumanı nı da söktük.hep atf çıktı.Ayrıca çoğu yeni araçların kataloğunda ya 80.000 de yada 100.000 de şanzuman yağını değiştirin diğe belirtiyordu diye aklımda kalmıştı ama kesin emin değilim. ATF nin (Hidrolik sıvısı) özelliği (sıkıştırma ile iletim mükemmelliğinden dolayı) ile otomatik şanzımanlarda tercih edilir. Manuel şanzımanlarda basınç aranmaz,sadece dişlilerin aşınmasının azaltılması ve çalışan dişlilerin sürtünmesinden oluşan ısının giderilmesi için yağlama özellikli sıvı kullanılır. Motor silindirlerindeki gibi yüksek sıcaklıklara maruz kalmadığı için şanzıman yağı özelliğini çabuk kaybetmez. Otomatik şanzımanlarda ise hidrolik sıvısı basınç altında çalıştığından,sıkıştırılan yağ ısınır, ısınan yağ özelliğini kaybeder. Basınç iletimi azalır. O yüzden otomatik şanzımanlarda ATF periyodik zamanlarda değişmelidir. Fren sıvısı da bir çeşit hidrolik sıvıdır.Frenler basınç altında çalıştığı için ısınır,su buharı meydana getirir.Su buharı Fren silindirlerinde korozyona neden olur.Fren hidrolik sıvısını periyodik bakım dönemlerinde değiştirmek faydalıdır. 11 Mart 2011 tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Burak Aslan 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 benzinli otm mondeodaki şanzumanın aracın gücünü baltaladığını söylüyor herkes.Bu Jatco şanzuman da,dizel mondeonun gücünü baltalıyor mu?performans etkisi nasıl? ayrıca,2004-2005 vw passat larda kullanılan şanzumalar da DSG şanzuman mı? bunları merak ediyorum.şimdiden teşekkürler saygılarımla.. Yorum bağlantısı
Fatih Kasa 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 elinize sağlık yeni resimleri bekliyoruzz.. Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 Bende yaklaşık 2 hafta önce,debriyaj baskı balatayı sanayide değiştirdim ve usta,şanzıman yağı olarak ATF kullandı,ustaya sorduğumda birşey olmaz dedi,kafama takıldığı için sonra,yetkili Ford servisine gidip sordum,onlarda hiçbirşey olmaz kullan dediler,şimdilik kullanıyorum işte... Mesut usta da Mobil ATF koydu biliyorsun Onur abi,vites geçişleri baya bir rahatladı geri viteste takılmada kalmadı Yorum bağlantısı
Recommended Posts