İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

 

Öyle demeyelim, çok onunla ilgisi yok bence.

 

Peki neyle ilgisi var. Araba ucuz. Ucuz olunca elektrikli direksiyonu yok. 

Motordan kayışla güç çalan hidrolik sistem var. 

Değişken oranlı klimasıda yok. Çünkü bunlar hep ek maliyet. 

Vag grubu tsi motorlarda olan Turbo yok, buda ek maliyet. 

Silindir kapağına 120 derece, Yanma odasına 90 derece soğutma yapan çift bölmeli çift termostat yok. 

Motor ucuz çünkü tüm bu maliyetler yok. Ucuzluktan kastım bunlar oluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Toyota grupları dada çok fazla yanar dönerli apaçi varmı. 

Civic gruplarının 1/50’i kadar :) corolla aslında aile babası arabası. Ama son kasa ile biraz gençlere göz kırptı. Üç beş apaçi işi yapan çıkıyor ama genelde apaçilik yok. Hybrid grubunda ise çoğu mtv-ötv muafiyetli. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Civic gruplarının 1/50’si kadar :) corolla aslında aile babası arabası. Ama son kasa ile biraz gençlere göz kırptı. Üç beş apaçi işi yapan çıkıyor ama genelde apaçilik yok. Hybrid grubunda ise çoğu mtv-ötv muafiyetli. 

 

Cruze grupları çok sıkıntılı :(

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Cruze grupları çok sıkıntılı :(

Normal. Mazda’da benim kasa daha ayağa düşmemişti ama bir önceki kasa apaçiler tarafından ele geçirilmek üzereydi. Bu iş böyle maalesef. Bi civic gruplarına girsene. Bambaşka bir dünya var :) 

 

toyota forumda da değerli insanlar var. Orayı da okuyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Normal. Mazda’da benim kasa daha ayağa düşmemişti ama bir önceki kasa apaçiler tarafından ele geçirilmek üzereydi. Bu iş böyle maalesef. Bi civic gruplarına girsene. Bambaşka bir dünya var :) 

 

toyota forumda da değerli insanlar var. Orayı da okuyorum. 

 

Gruplardan çekinmeye başladım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Gruplardan çekinmeye başladım. 

Yine de bir sorun olunca tecrübeliler çıkıyor. Takip etmek iyidir diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yine de bir sorun olunca tecrübeliler çıkıyor. Takip etmek iyidir diye düşünüyorum

 

Ne demezsin. Ürün yerleştirme yapan çok. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ne demezsin. Ürün yerleştirme yapan çok. 

Hee. O olmuyor toyota grubunda. Tek tük

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Enginering Experience 2 gün önce bsfc konusunu ele almış. Henuz izlemedim ama tahtaya çok güzel çizmiş. 

 

https://youtu.be/jagNsS9MxFQ

çok hızlı konuşuyor yav. ama motor yükünü artırın diyor. düşük devir az tüketim. 2-2,5lt hacimli motorlar daha verimlidir diyor. ama bana şu lazım. hybrid'i hangi hızda sürmeliyim. çünkü devri ben belirliyemiyorum. uzun yolda rampa çıkarken, çevre yolunda giderken hangi hızlarda daha az tükettirir. bunun denemelerini yapacağım ama kısıtlamalar var yapamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

çok hızlı konuşuyor yav. ama motor yükünü artırın diyor. düşük devir az tüketim. 2-2,5lt hacimli motorlar daha verimlidir diyor. ama bana şu lazım. hybrid'i hangi hızda sürmeliyim. çünkü devri ben belirliyemiyorum. uzun yolda rampa çıkarken, çevre yolunda giderken hangi hızlarda daha az tükettirir. bunun denemelerini yapacağım ama kısıtlamalar var yapamıyorum. 

 

Ecomodder sitesinde, Speed Vs Mpg chartlarına bakmanı tavsiye ederim. Bir çok Prius modelinin verisi var. Senin arabada çakma prius zaten. Prius üstüne Corallayı çakmışlar. :D

Mpg nedir zaten biliyorssundur. googlede ** mpg to 100 km/l yaparsan sana türkçesini söyler 

 

https://www.metrompg.com/posts/speed-vs-mpg.htm

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Prius 4 için yapılan test 

 

ACtC-3dNJYmptEmRCGuIz6gX4As45ME55bYojoOk

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yaptıkları maratonlara göre Toyota Prius 4 30 mil süratlik maratonda 110 us mpg yakmış. 

 

Yani saate 48 km hızla 2,2 litre benzin yakıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Yaptıkları maratonlara göre Toyota Prius 4 30 mil süratlik maratonda 110 us mpg yakmış. 

 

Yani saate 48 km hızla 2,2 litre benzin yakıyor. 

siteleri açamıyorum nedense. 

 

priuschat'de de okuyorum. şehir içinde en fazla 60km hız tavsiye ediliyor. 40-60 arası hızlar sanırım en ekonomik hızlar. ama parametre çok olunca denemeler de artması gerekiyor. mesela pillerin doluluk oranına göre yakıt tüketimi değişiyor. elektrik motorlarının verimi hiç konuşuluyor mu? yok. acaba onlar için en verimli hız ne? termik motor için verim entegre olması lazım vs vs. 

 

kısıtlama bitsin. 10km'lik parkurda gece denemeler yapacam. sırasıyla 40-45-50-55-60-65 km sabit hızlarla süreceğim. bunu yaparken hız sabitleyicisi kullanacağım. ev moda manuel geçmeyeceğim. homojen bir karşılaştırma yapmış olurum.

 

akabinde uzun yol için 80-90-100 ve 110 hızlarını test edeceğim. bakalım ne sonuçlar çıkacak. obdlink adaptörü de gelir kısa zamanda inş.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

siteleri açamıyorum nedense. 

 

priuschat'de de okuyorum. şehir içinde en fazla 60km hız tavsiye ediliyor. 40-60 arası hızlar sanırım en ekonomik hızlar. ama parametre çok olunca denemeler de artması gerekiyor. mesela pillerin doluluk oranına göre yakıt tüketimi değişiyor. elektrik motorlarının verimi hiç konuşuluyor mu? yok. acaba onlar için en verimli hız ne? termik motor için verim entegre olması lazım vs vs. 

 

kısıtlama bitsin. 10km'lik parkurda gece denemeler yapacam. sırasıyla 40-45-50-55-60-65 km sabit hızlarla süreceğim. bunu yaparken hız sabitleyicisi kullanacağım. ev moda manuel geçmeyeceğim. homojen bir karşılaştırma yapmış olurum.

 

akabinde uzun yol için 80-90-100 ve 110 hızlarını test edeceğim. bakalım ne sonuçlar çıkacak. obdlink adaptörü de gelir kısa zamanda inş.

 

Passat Priusa karşı..

 

https://youtu.be/E15yGUNY_yU

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Passat Priusa karşı..

 

https://youtu.be/E15yGUNY_yU

sıfır yazınca sanırım gazı bıraktılar. passat bıraktı galiba. mazot pompası için. ama ikisi de 4.1 ile bitirdi galiba. hız 100-120 bandında olsa passat kazanabilirdi.

 

sonuç: hybrid uzun yolda turbo dizel veya benzinli araba gibi ekonomiktir. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

sıfır yazınca sanırım gazı bıraktılar. passat bıraktı galiba. mazot pompası için. ama ikisi de 4.1 ile bitirdi galiba. hız 100-120 bandında olsa passat kazanabilirdi.

 

sonuç: hybrid uzun yolda turbo dizel veya benzinli araba gibi ekonomiktir. 

bunlar bu kullanımla 4,1lt yaktı ama bi yanlışlık var. ben 5 kişi ankara istanbul gibi bol rampalı yolda 4,5 ekran göstergeli benzin yaktım. hem de 110 ile sürdüm düzlerde. 4,1 bana fazla geldi. 80-90km hız ile hybrid daha az yakar kesinlikle

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Motorumuz 2zr-fxe. 2200 en verimli alan. Ama şehir içinde 2200 devirde süremiyoruz tabi. Sakin sürüşte devir daha düşük oluyor. Ama olası devir artışı yaşadığımız durumlarda 2200 devirde max verim alıyoruz. 220 g/kwh 

 

standalone.jpg

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

2010-vs-2009-bsfc-jpg.15319

Bi de mtv az olsa

Motor yükü ile verim arasında nasıl bağlantı kutuyor hipermilciler?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bi de mtv az olsa

Motor yükü ile verim arasında nasıl bağlantı kutuyor hipermilciler?

 

Daha erken vites değiştirmen için sana neden sunuyor. 

 

Mesela bu benim arabanın Bsfc haritası. 3000 devirde uzun yol yaparsam, en ekonomik çizgide gitmiş olurum. 3000 devirde en ideal otoban süratim. Yaptığım teste 6,3 litre benzin yaktım. 

Daha yavaş gidersem daha az yakabilirim. Sebebi ise daha az beygir talebi olması. 

 

https://mobile.donanimhaber.com/store/04/47/76/0447765199818554495d6421e6220f22.png

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Daha erken vites değiştirmen için sana neden sunuyor. 

 

Mesela bu benim arabanın Bsfc haritası. 3000 devirde uzun yol yaparsam, en ekonomik çizgide gitmiş olurum. 3000 devirde en ideal otoban süratim. Yaptığım teste 6,3 litre benzin yaktım. 

Daha yavaş gidersem daha az yakabilirim. Sebebi ise daha az beygir talebi olması. 

 

https://mobile.donanimhaber.com/store/04/47/76/0447765199818554495d6421e6220f22.png

 

İşte bu önemli nokta. En verimli devirde sürsen bile ihtiyaçtan fazlası boşa sarfiyat oluyor. Hızlanmaları bu verimli yerlerde yapmak en mantıklısı o zaman. Gerçi otomatik viteste kendi ayarlıyor. Motor yükü azaldıkça üst vitese geçme işareti mi alıyorsun yani?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İşte bu önemli nokta. En verimli devirde sürsen bile ihtiyaçtan fazlası boşa sarfiyat oluyor. Hızlanmaları bu verimli yerlerde yapmak en mantıklısı o zaman. Gerçi otomatik viteste kendi ayarlıyor. Motor yükü azaldıkça üst vitese geçme işareti mi alıyorsun yani?

 

1200 devirde dahi sürüyorum. Ama pumping lost nedeniyle 1200 devirde yaptığım ekonomi, 2000 devirde yaptığım ekonomi aynı çıkıyor. Çünkü motor çok daha uzun çalışmış oluyor. Saate tüketim değeri düşük. fakat vites oranı nedeniyle hızımız düşük kalınca, çalışma süresi uzuyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

1200 devirde dahi sürüyorum. Ama pumping lost nedeniyle 1200 devirde yaptığım ekonomi, 2000 devirde yaptığım ekonomi aynı çıkıyor. Çünkü motor çok daha uzun çalışmış oluyor. Saate tüketim değeri düşük. fakat vites oranı nedeniyle hızımız düşük kalınca, çalışma süresi uzuyor. 

Sürtünme verimsiz kısımlarda da artınca ekonomi azalıyor tabi. Senin gönderdiğin videoda çocuk tahtada 4 bölümde anlattığı şeyden birisi de sürtünmeydi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sürtünme verimsiz kısımlarda da artınca ekonomi azalıyor tabi. Senin gönderdiğin videoda çocuk tahtada 4 bölümde anlattığı şeyden birisi de sürtünmeydi. 

 

yahu bu videoda adamın yaptığı hesaplama var. 300 g/kwh ile motorun %27 verimli olduğunu buluyor. Ben onu kendi arabamda hesaplayamadım bir türlü. 

 

1/300 g/kwh 

______________

  0,0122 g/kwh 

 

Bunun sonucı nasıl %27 buluyor anlamadım 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...